Vegro Thuiszorgwinkels

"Het alternatief voor de WMO verstrekking"

Referentie

Met meer dan 77 thuiszorgwinkels en 5 distributiecentra in Nederland is Vegro een toonaangevende organisatie waar men terecht kan voor het lenen, huren en kopen van verpleegartikelen en hulpmiddelen. Dagelijks bieden meer dan 500 medewerkers aan individuele klanten optimale kansen om de levenskwaliteit te verbeteren. Vegro adviseert, ondersteunt en verkoopt op een deskundige wijze en staan hierdoor dicht bij hun cliënten. Door de wensen en de thuissituatie van hun cliënten te achterhalen, kunnen zij een breed advies geven. Het hoofdkantoor van Vegro is gevestigd in Lisse.

Vegro Thuiszorgwinkels vindt Trancon betrokken en een betrouwbare partij. Als er iemand enthousiast is over BOXwise, dan is dat Joke Nooren van Vegro Thuiszorgwinkels! Sinds een jaar is zij verantwoordelijk voor de ICT bij Vegro en is intussen een flink aantal uitdagingen tegengekomen.

Joke is bij Vegro begonnen als extern projectmanager, met als doel de ICT naar een hoger niveau te krijgen. ‘Vegro groeide snel en de wensen en eisen van de medewerkers waren groter dan het systeem aankon. De toenmalige situatie was in één woord te omvatten: ‘bizar’. Als bijvoorbeeld een verkoper per ongeluk een verkeerde printer uitzocht om een bestelling te plaatsen, dan leidde dat al tot een hoop ellende: verkeerde leveringen, niet geleverde bestellingen. Kortom: fouten en inefficiëntie’.

Logistieke uitdaging

Sinds de nodige organisatorische veranderingen en de aanschaf van BOXwise (Warehouse Management Systeem), is Vegro nu een jaar verder. ‘Het loopt prima, wij zijn zeer tevreden over Trancon en haar product: ze zijn betrouwbaar en de medewerkers zijn zeer met ons begaan. Vegro bestaat uit 77 winkels en 5 distributiecentra en wij leveren ruim 13.000 bestellingen via onze webshop. Dit is logistiek gezien best een uitdaging. Om dit in goede banen te leiden, is een betrokken en betrouwbare partij noodzakelijk. Dat is Trancon voor ons.’

Snel enthousiast

Vegro is via een Exact-partner bij Trancon terechtgekomen. ‘Op hun advies zijn wij gaan kijken bij Jumbo Golfwereld: een referent van Trancon. Daar werden wij al snel enthousiast. Met name de gebruiksvriendelijkheid en de vele mogelijkheden die BOXwise biedt. Nu blijkt wel dat wij het toen bij het goede eind hadden. En de implementatie duurde slechts 14 dagen!’

Meedenken over afwijkingen

Vegro wijkt af van een gemiddelde groothandel; dat vergt aanpassingen in een standaardproduct als BOXwise. ‘Wij moeten bijvoorbeeld ook interne bestellingen plaatsen. Dat vergt dan net even een andere werkwijze. Maar ook hier denkt Trancon in mee en zorgt voor de nodige aanpassingen.’

Koppeling met ERP

De verpleegartikelenleverancier staat aan de vooravond van een overstap naar een nieuw ERP-systeem. ‘Wij zijn nu nog te veel tijd kwijt met dubbel invoerwerk. In de markt zijn wij gaan zoeken naar een branchegericht product. Die hebben wij gevonden. Gelukkig heeft Trancon ook hier een koppeling mee, want dat was voor ons een belangrijke eis.’

Kortom, een tevreden klant en gebruiker van BOXwise. En zoals Joke zelf zegt: ‘Ik vertel regelmatig aan relaties hoe tevreden ik ben over Trancon. Dit levert hen nieuwe klanten op. Ik gun ze dit van harte!’

Quote

‘Wij zijn zeer tevreden over Trancon en haar product: ze zijn betrouwbaar en de medewerkers zijn zeer met ons begaan.’

Joke Nooren, Vegro Thuiszorgwinkels
www.vegro.info

BOXwise gebruiker